Till Felicia.

Felicia, jag vet inte vart jag ska börja. Orden är miljoner i mitt huvud just nu, och det är svårt att sätta rätt ord på rätt plats. Men jag ska göra mitt bästa.

Felicia, jag minns våra första ord till varandra så väl. Jag kommer ihåg ihåg exakt var det var. Det var på Estö, i trappen. Det var just precis allt då började - jag fick en sann vän. Våra ord var inte många, och inte så speciella. Men dom gjorde så vi fastnade. Det var över fyra år sen nu, och kolla på oss. Vi håller ihop fortfarande. Du & jag, är som plåstret på såret. Du lyssnar på allt, försöker att förstå och stöttar. Du ger en kram, när man verkligen behöver det. Du får mig att skratta när jag behöver det som mest.

Vi delar minnen som ingen annan. Vart ska vi börja? När Tarzan hade kissat inne och du hade panik? Eller när vi alltid var vid snurris? När vi badade vid hamnvik fast det nästan regnade? När vi gick ifrån mamma till Emmelie med din as tunga väska? När vi sov hos Albin. Asså det här är inte ens en början utav allt. Våra minnen är oändligt många.

Du är en riktigt glädjespridare Felicia. Du får en att orka, du får en kämpa vidare. Trots om du inte har det så bra alla stunder, så finns du där iallafall. Du är värd världen Felicia!

Och oavsett hur det blir nästa år, är du en utav oss. Du är en cougar, och det kommer du alltid vara. Du ska vara glad, för nu har du chansen att få vara med i sveriges bästa cheerleading lag - eagles. Du får kämpa och vänta på oss andra. Du får uppleva miljoner minnen på egen hand och skapa din egna väg, som vi kan följa sen.

Du är min förebild Felicia, och jag är så jääääääävla tacksam för att jag har dig. Världen skulle vara så trist utan dig.  Du är dig själv, som många inte vågar vara. Tänk hur många det är som skulle kunna döda för att kunna prata med allt och alla som bara du kan. Tänk hur många det är som skulle kunna döda för att få din längd. Och tänk på hur många det är som skulle kunna döda för att få vara just precis du. Du ska vara stolt för att du är du, och att du vågar vara det.

Jag älskar dig hjärtat, och hur det än blir nästa år så är det du & jag som är Felicia o Felicia. Du & jag är ETT. Jag finns här, oavsett vad det än är. Glöm aldrig det.



Förlorar jag dig, förlorar jag hela min värld.

Kommentarer
Postat av: felicia sjöblom

älskar dig, ovasett vad som än händer, så jävla fint skrivet<3

2011-05-11 @ 14:32:08
URL: http://feliciaofelicia.blogg.se/

Vi vill inte ha någon kränkande kommentar, som är anonym. Vi kan lätt spåra ditt ip nummer!

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
bloglovin
RSS 2.0