En sjuk grej..

Har ni tänkt på en grej? Vi som har råd slösar bort så himla mycket pengar på INGENTING. Vi köper godis, kläder vi inte behöver, nya mobiler, datorer, tv apparater, nya bilar osv. Helt i onödan för vi behöver egentligen inte det, vi vill bara ha det allra nyaste. Men tänk om vi slutade med det och skänkte alla dom där pengarna till tex Afrika. Och tänk alla kläder vi slänger, asså det finns så himla människor som inte ens kan värma sig på vintern. Och vad klagar vi på? För lite månadspeng, för korta lov, vi får inte sova hur länge vi vill. Men det finns faktiskt barn som inte får gå i skolan och det finns faktiskt människor i vårat av långa land som inte ens äger en säng. Så egentligen vad klagar vi på? Vad har vi för lite av? Ingenting. Vi får mat, kläder, mobiler, skolgång och tak över huvudet. Så på riktigt, tänk hur mycket man kan påverka genom att kanske lägga godis pengarna på en hemlös eller någon i ett annat land som inte kan få mat i magen. Jag vet att jag inte kommer lägga alla mina pengar på dom, för jag känner mig själv, MEN jag kommer offra mer än jag någonsin har gjort. Jag kommer skänka bort mina kläder som jag inte använder till hemlösa eller röda korset istället för att slänga eller låta dom ligga och damma i min garderob. Det tycker jag att fler också kan göra, för vi är så himla själviska. Och vet ni? Jag beundrar alla som kämpar för att hålla sig vid liv! Och alla ni som kämpar för dom, ni är verkligen värda guld!


Kommentarer

Vi vill inte ha någon kränkande kommentar, som är anonym. Vi kan lätt spåra ditt ip nummer!

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
bloglovin
RSS 2.0