Humanistisk konfirmation

Är ju som sagt på konfirmation i Linköping. Den här konfirmationen är dock inte kristen och var även med i Aftonbladet igår. Riktigt najs! Innebörden av den här komfirmationen är att man tar ett steg närmre vuxen livet och vi läser inte en enda mening ur bibeln. Hur najs är inte det?! På förmiddagen efter frukosten har vi ett tre timmars pass med lekar, disskutioner och liknande. Vid tolv är det lunch i två timmar och sedan ett till tre timmars pass som varar till fem då det är middag och vid sju börjar kvällspasset. Vi har ingen läggtid, inga "större" regler än de vanliga om alkohol, tobak och droger. Vi pratar mycket om åsikter, lika värde och såna där saker. Det är skit kul eftersom jag är en sån person som delar med mig av mina åsikter och tycker verkligen att alla är lika värda. Och eftersom det här inte är kristen så är inte själva konfirmationen under en specifik dag i en kyrka utan håller på under hela veckan. På torsdag som är sista dagen, kommer alla familjer hit och då har vi picknick osv. Jätte trevligt! Skulle jag kunna rekommendera humanistisk konfirmation? Ja det skulle jag verkligen! Ni kan läsa mer häääär http://www.humanisterna.se/konfirmation/


Kommentarer

Vi vill inte ha någon kränkande kommentar, som är anonym. Vi kan lätt spåra ditt ip nummer!

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
bloglovin
RSS 2.0